2009年11月6日 星期五

誰殺了莫札特?




我是蔡瀾的信徒,認為傳統的東西最好。什麼都不要改,把傳統的好好保存下來,再承傳下去,就最好。是否不喜歡新事物?當然不是,但前提是,你要改的話,最好做得好好睇睇。

今晚,我看了《魔笛》首場。我承認,我對它抱有極高期望。The Magic Flute 嘛,是Mozart 經典之作,Queen of the Night 高歌那一曲,更是百聽不厭。可是,今晚我失望之極。

一開場,我見到佈景擺設,森林不似森林,我已經覺得出事。我再見到想襲擊Tamino 那一條龍,更是嚇怕了。這完全是山寨版的《魔笛》、完全不是我認識的《魔笛》!

先說setting,我看得呆了。根本就不是中古世紀的歐洲大陸,而是跟你玩exotic!我看見的是仿埃及及東方的佈景!居然出現了光管,神殿的門口!!!我以為是Las Vegas 或MK 版的The Magic Flute!!

道具︰離譜到不得了!魔笛是一枝光管!Three Ladies 打龍又是光管!

服裝︰完全醜!Three Ladies 扮蝴蝶裝衰!Pamina 的裙醜!夜后都醜!全都係薛家燕登台d 閃令令衫!中間仲有d 人係印度安人打扮!Sarastro 的手下全都是日式裝扮,一身黑色的劍道袍!Pamina 跟Tamino 最後結合的衣服,又是日式的寬袍闊袖!Sarastro 的costume 更是恐怖,活脫脫是黑澤明《亂》中的一文字秀虎的裝扮!連化妝都似到十足十!



還有那些野獸.... 救命!都只是把個人戴上大頭盔,全都是用螢光油漆塗上動物模樣,就似新年舞獅的大頭佛一樣,不過唔係人樣,而係中式的馬騮、中式獅子老虎樣,仲要冇下身!最最最令我失笑的,係Pamina 同Tamino 一齊通過火的考驗前,居然出現2 隻類似兵馬俑的物體!拎住2 枝光管,將魔笛交俾Tamino。兵馬俑加光管,等於秦俑同你玩Star War!

演員︰除了扮Pamina 的黃英唱得非常好外,其他的都差!差!差!最過份是扮夜后的Ekaterina Lekhina,solo 2 次都走音!天!是走音!!!我完全接受不了!本來套opera,夜后威脅Pamina 殺Sarastro 係高潮所在,應該好有tension 先啱,點知乜feel 都冇仲要走3 次音!冇錯!係一首solo 都走3 次!全場音樂又蓋過歌聲,我當你是因為首場所以總有mistake 出現。但每人都唱得不好!黃英唱得好,是因為聲音響亮,而且充滿感情,她是連聲音都跟你在演戲(歌劇不是應該如此的嗎?)可是其他人,特別是扮演Tamino 的Bruce Sledge 完全沒有感情!跟Pamina 完全沒有感情交流,一句講哂,連戲都懶得交!Tamino 連吹笛都求其過人!笛聲起咗先將枝笛放響口邊,仲要擺響口邊就算!連吹下都唔扮!笛聲未完就拎開佢!頂你個肺你咁x 求其咪唱啦笨!仲有,扮Papagena 個Joyce Wong,居然唱唱下,爆咗句「係呀!係呀!」冇錯,係廣東話!呢個可能係導演安排,但sorry,我唔覺得咁樣好funny,我覺得好不知所謂!

我唔知究竟係導演(導演都係唔掂架喇,Tamino 同Pamina 最後的考驗真係求其到你唔信!)定producer 的問題,總之我覺得好難睇!《魔笛》本來就係首首歌都好好聽,但成場表演我覺得冇一首歌係唱得好聽!你要玩中西合壁版的The Magic Flute 唔係唔得,但唔該玩得好d!整台戲,完全沒有美感可言!每樣setting 除了肉酸之外就只得核突!天!你樣衰就算!但連最基本的唱跟演都完全唔掂!與其花咁多心思整埋d 咁disgusting 的setting 整色整水,不如度下點樣做好個表演、練好最basic 的唱同演好過啦!

搞到不倫不類,你對得住Mozart 都對唔住自己啦!

我寧願你做番最最最traditional 版算,正正常常咪好囉,搞咁多花臣托咩?基本嘢都搞唔好!我真係好後悔真金白銀俾成幾百蚊睇d 咁的performance!!

http://www.lcsd.gov.hk/CE/CulturalService/Programme/tc/music/000000ea.html

成場除咗黃英d 表演外,冇一樣好!





Diana Damrau 唱得好又演得好!
個台setting 又靚又啱feel,
同今晚個show 比,真係天堂與地獄!




題外話︰
呢個Victioria Joyce acting 唔多掂,不過唱得極好,超靚聲,重點係好夠氣仲唱得好輕鬆。
世間少有。

1 則留言: