2010年3月4日 星期四

人講我又講︰中女。

突然間,因為CCTVB 的後知後覺,一個舊得不能再舊的話題再被炒熱。
於是,討論區又好,blogs 又好,大家都不停撰文寫中女。
當中,當然有「睇到心涼」派啦,「抵死」之類的燒炮仗式攞景贈興又有,更多是對受訪者評頭品足,如Queenie 好正喎、我好鍾意「豪俾佢」喎、點解33 歲個樣仲老過我亞媽、點解成個TB 咁之類,總之一眾上鏡女士變成動物園的奇珍異獸般。另一些則認為中女沒問題,活得自在就是了。其實中女,就如港男港女一樣,不是單純的兩性問題。如果真的要研究,這可以寫一篇論文,從社會學、香港經濟發展等角度出發去探究原因,而不是求其做半小時軟性節目就可以完事。

但hit 到咁,我又咁八,真係冇理由唔睇。睇完,仍然是一貫《星期二檔案》特色,求其。上年,cctvb 已誤把港男等同電車男,今年cctvb 把敗犬完全等同於中女。請留意,中女不一定是敗犬啊!

敗犬雖然是指30 歲上仍然未婚的女性,但看仔細點其特徵不只是年齡及婚姻狀況那麼簡單,而是有三高︰學歷高、人工高(日本的敗犬是高消費一族)、年齡高。而中女,真的只是用年齡去界定的。以前約三十五左右就叫中女,近年中女「年輕化」,基本上,你一到25,已經叫中女。個人來說,最經典而又沒有人留意過的例子是薛凱琪。Fiona Sit 幾個月前生日,cctvb 娛記訪問她,問什麼我不記得了,我最記得的是Fiona Sit 這樣說︰嘩!我而家咁就叫中女?咁咪即話我只得五十幾歲命?

沒錯,的確,Fiona 早就過了25,但她30 未夠,就已經列入中女系列。沒錯,我的確在討論區見過「老老實實,以中女嚟講,Fiona 真係好索」之類的thread。Fiona 叫中女喎,講完,你會否覺得難以置信?當然,Fiona keep 得好是事實,但其實大家是否應該想一想,「中女」的定義是否定得太苛刻?即,大家是否單純用青春來界定女人的價值?是否太急於把女人貶值?是否對女人太殘酷?是否需要把女人兩極化,你要不是青春少艾,要不突然間,你就變成被(部份男性)人嗤之以鼻的中女?

節目中,除了地產女經紀自言學歷低外,其他的都是三高敗犬(敗犬一詞其實是令之發揚光大的作家酒井順子的自嘲)吧!但地產經紀都可列入為敗犬,因為她賺錢能力最高。敗犬強調高學歷,是因為高學歷隨之伴來是高收入及高品味(當然,高學歷在香港早就已經不一定等於高收入了;高學歷令你眼界闊了自然高品味),高收入是令到她們難以找男朋友的原因(一是因為人望高處,二是因為有男人認為自己追不到這種女人,當然高收入也不一定找不到男朋友)。所以,說什麼《中女告白》,不如說是《敗犬告白》吧。

中女,應該是25  歲(如果你接受25 歲就是中女的話)以上的女性,包括學歷一般、收入一般的女性,這一群女性可能(係,我估架咋)才是真正的majority,cctvb 卻完全忽略了。說得漂亮點,就是沒gimmick。說得白點,潛台詞是你學歷又一般、搵錢又唔多、樣又一般,誰會在意你?如果普通的中女一看到這集的《敗犬中女告白》,心會否更寒?「人哋條件好過自己都搵唔到男朋友,何況係自己?」《中女告白》比上年港男港女溫和,有受訪者的形象分因而大大提高(特別是Queenie),但內裡仍然是嚇唬女性,暗示女性的喜怒哀樂仍是建立於兩性關係、愛情上︰「佢哋幾成功、搵幾多都好,咪又係搵唔到男朋友?咪又係想搵個男人依傍下?」結果,部份女性看後,更怕自己找不到伴;部份男性看後,更得意洋洋︰「我要叫我女朋友睇,叫佢對我好d。如果唔係,小心變中女」。

很多人都喜歡Queenie 那句「豪俾你」,意即做人不能太計較。但我印象最深是地產女經紀那句「原來堅強係我嘅缺點」,做人第三者是否合乎道德我沒興趣去理會、男人是否不喜歡女人堅強是另一話題。我最想說的是,一個男人跟你分手,其實,從來,只得一個原因,咪就係唔愛你囉。「你好堅強你冇咗我都得」是極爛的藉口。陳方安生夠能幹、夠堅強了吧,她仍然跟其丈夫與子偕老。一個男人愛你,你再堅強都願意留在你身邊。一個男人不愛你,你的優點都會通通變成缺點。最老套的一句是,鍾意一個人冇原因,唔鍾意一個人就大把原因。他說因為你太堅強而分手,背後潛台詞其實可能是你對他不夠溫柔不夠小鳥依人,你太大女人主義令他在你面前不像一個男人。做人懂得反省是好事,分手後想想自己對伴侶的表現是否不盡如他意也是必然,但要回顧的不是自己的優/缺點,而是你跟他究竟怎樣相處。不要盲目相信分手原因,也不要因為所謂的分手原因而質疑自己真正的優點。

7 則留言:

ab_jj 提到...

中女...我想是其一原因是大家都變早熟了, 25,6歲的女性, 應該已經歷了不少...在感情上, 所以已是「中女」, 因為這種稱謂通常在談感情關係時用上.

是的, 最大關鍵應是彼此的相處, 而不是我/對方有什麼優/缺點, 當然你可以說「就是我這缺點令大家相處不來呀」, 但性格的優/缺從來是一體兩面。你有這優, 就必定有對應著的缺, 優點越明顯的人, 缺點也必越明顯。相處其實應該是如何盡量將缺點的壞影響減到最低, 減到可以容忍。

瑪嘉烈 提到...

其實「中女」一詞出處香港仔已經有講過,真係一個冷知識來的︰http://blog.age.com.hk/archives/3693

講真,我見過d 性格好仆街嘅女,一樣有仔仲可以結婚,你可以話佢好命,但其實關乎相處之道事。相反性格好嗰d 就唔係好識同男仔相處,於是莫講拍拖相處,連點同人開始都成問題...

有時,女人真係要去明白男人咩性格,反之亦然,咁先work。

hystericireul - 鄧景 提到...

幾點補充:

1. 其實人長大後便更加難認識人,更加難敞開心胸放開懷抱不帶成見地認識人。這似乎關乎社會歷練和環境,香港是一個高度商業化的地方,連帶人際關係也迅速「商業化」起來,最早在大學後期的人際關係已經是這樣了。

2. 我認同你所說的「女人要認識男人的性格,反之亦然」,因為如果你一方面又要男人,另一方面又拒絕承認、了解男人的性格,只是一味的自怨自艾,是十分諷刺的一件事。可惜的是社會上確實越來越多女性不肯去這樣做,卻倒過來埋怨男人不去遷合他們,這無疑是十分可笑的。

hystericireul - 鄧景 提到...

幾點補充:

1. 其實人長大後便更加難認識人,更加難敞開心胸放開懷抱不帶成見地認識人。這似乎關乎社會歷練和環境,香港是一個高度商業化的地方,連帶人際關係也迅速「商業化」起來,最早在大學後期的人際關係已經是這樣了。

2. 我認同你所說的「女人要認識男人的性格,反之亦然」,因為如果你一方面又要男人,另一方面又拒絕承認、了解男人的性格,只是一味的自怨自艾,是十分諷刺的一件事。可惜的是社會上確實越來越多女性不肯去這樣做,卻倒過來埋怨男人不去遷合他們,這無疑是十分可笑的。

貪心的笨貓 提到...

我也同意,自己都是不懂同人相處,
性格又怪雞。

我基本上去到任何社交圈子,都得罪人,
常常不知道為何別人討厭自己,
自己都很難交到朋友,何況女朋友......

嗚嗚嗚嗚嗚.......

uncleray 提到...

你最尾一段說得很好,尤其是"一個男人愛你,你再堅強都願意留在你身邊。一個男人不愛你,你的優點都會通通變成缺點。"

其實我不明白點解這個題目咁爆,覺得這只是老生常談。

瑪嘉烈 提到...

鄧景︰冇錯,人越大其實越難認識朋友...
其實有d 女仔就係咁,你同佢講男人本性係咁架啦,佢只會覺得「有冇搞錯」,又唔諗應該要點去「應付」,不過唔知係咪讀女校d 女仔先係咁?男女校d 女仔好少係咁?可能係太遲先識男性朋友,所以expectation 同reality 有一段距離。

貪心的笨貓︰加油~


uncleray︰ 可能因為老生常談,又冇一個mass media 明講中女,所以先爆啩~