2009年9月2日 星期三

回覆當新文

老陳的留言,我的回覆太長,只好另行書寫。老陳的重點是,他認為做得大學生本身已是精英,有事應該可以自行解決,社會已培養了我們,機會應自己找。但就算我是這一代的大學生,我也敢言,大部份的大學生不是精英。

文中部份說話,我是從討論區quote 出來的。有不少大學生,除非本身已是天之驕子,否則大學畢業這學歷已變成求職時的負累... 心頭不高、成績平平的大學生求一份要求不高的工作時,被人認定是騎牛搵馬,但你叫他找一份高薪厚職,他卻力有不逮。是這一種高不成低不就,令到很多大學生看不到出路。我看到很多中五、中七或文憑畢業的學生,找一份文職比大學生易很多啊... 所以才有人說「你讀得書多唔係你錯,係社會反智」。也有很多人認為大學生什麼都不懂,但剛出來做事的人如何什麼都懂?結果只願意請有相關工作經驗但低學歷的人,亦因此令到部份人認為社會不給大學生機會。

我認為,這根本是社會結構出現了問題所導致的後果。有誰不是人望高處?就算不是想靠打工發達,都總希望人工追得上通漲吧。但在香港,可發展的行業只得金融,其餘的已日漸息微,變成夕陽行業。但並不是人人都適合做金融吧?那這一班人應如何自處?叫他們如何生活呢?青年人跟窮人一樣,成為社會新鮮人時搵錢搵得不多不緊要,但問題重點是,他們在香港已經看不清前路,現在香港發展非常單一化。這應該跟80 年代的多元化有很大分別吧?我想80 年代時,應該不用找工找一年吧?那時如果你已打工3 年,人工應有一定增長吧?我師弟找工找了一年,他只不過求份文職而已。我有好些朋友打了幾年工,人工幾乎沒加過,但你看,7 仔一包朱古力奶及檸檬茶,這一年來已大幅加價了。我見更有人大學畢業有5 年工作經驗,只不過求一份人工9k 的工,都找不到啊。以前所謂社會充滿機會是,只要你努力你願意嘗試願意博,你總有回報,你看到出路。但現在年青人說,社會沒有機會是指,就算你願意嘗試願意努力,你都未必有回報啊,更不用說出路了。機會當然是要自己爭取,但一隻手拍不響,你爭取的同時,總要對家願意給機會你才成事吧。正如追女仔,你一直追追追,對家不接受就是不接受,始終無法成事吧。

老陳的意見才沒有什麼得罪不得罪,只是長輩們未必很理解現時青年人的出路罷了。因為我們站在完全不同的角度、社會位置去看這事情。大家的經歷完全不同。長輩們以為他們過往經驗已是一個norm,而社會是跟隨這個norm 去運作,亦同時認為這個norm 是不變的。但如佛家所說,人生本是無常,這世界沒有什麼事情是永遠不變的。

人生憂患識字始。黃子華說「所以我一直都強調一個人係要讀多d 書,你一個人一定要讀多d 書先至真正明白點解你係冇嘢做。」這一個經典gag,相信套在80/90 年代,沒有人會懂得笑吧?甚至當年的子華都未必想得出這一個經典吧,因為當時社會跟現在的大有分別。這個2003 年的笑話,套用在之後那幾年,卻仍然是大部份青年人心目中的經典啊。這又代表了什麼呢?

我倒是希望,長輩們與其跟年輕一輩討論現今社會難唔難撈這樣形而上的話題,倒不如實際點指點一下後生仔找工作、見工、寫求職信時的秘訣好了,始終我們去應徵,見的還不是長輩?知己知彼,才能百戰百勝。在此,還望長輩們指點一下好了,先行謝過。

4 則留言:

Lo On Nie 提到...

你叫已經上左岸嘅長輩教寫求職信,咪又係問和尚借梳……佢哋一唔記得,記得果啲都outdate曬。信佢哋,不如信人力資鴻顧問,雖然啲標準答案都係行貸。

其實長輩之於後輩嘅最大幫助,莫過於有錢出錢,有人脈出人脈,其他老生常談可免則免。

大魔王 提到...

話時話, 我係BUY老陳的講法, 咁證明我同老陳係同世代, 我也承認我們應該多用你們的角度。不過在這個問題上, 我自己有幾個睇法:

1. 搵唔到工係香港的結構性問題, 基本上不分階層。中年被裁走的, 好難轉型。基層的工種不足, 競爭激烈。一般只要求中學程度的文職職位大量北移, 令中學畢業生變成雙失青年。只不過問題到現在更加惡化, 失業大軍蔓延至大學畢業生。

2. 在搵唔到工的各階層中, 還年青的大學畢業生會唔會係最有優勢的一群呢? 各大招聘廣告中, 要求大學畢業的職位不是佔大多數嗎? 而那些不要求大學學位的職位, 我諗, 大學生唔會有興趣啩?!

3. 在搵工時, 究竟係份工對你嘅要求高啲吖, 抑或你對份工嘅要求高呢? 你會唔會嫌棄份工無前途? 你會唔會嫌棄份工要返六日呢? 你會唔會嫌棄份工要返大陸? 你會唔會嫌棄份工嗰老細、同事繑口劖手頂唔順呢? 你會唔會嫌棄返工地點呢?

資本主意社會的優點同時亦係弊病, 就係家家有求, 工可以揀你, 你又可以揀工。

瑪嘉烈 提到...

大魔王︰
1. 你講得好啱,係成個社會出現咗結構性問題,只不過我太怕d 人睇唔到呢個事實,一味用以前嗰套話大學生的不是,個社會唔掂,就算係大學生都不能倖免,香港已經沒有comfort zone。

2. 這就是貼市不市的問題。大學生的優勢有時真的比不上低學歷。太多老闆怕大學騎牛搵馬。我近期睇的ad,要求大學畢業生的通常需要附送工作經驗啊.... 至於優勢反而是真的找到工作,n 年後老闆考慮promotion時,大學學歷才有優勢吧。

3. 份工有冇前途,呢一個都係結構性問題。以前基本上做邊行都有前途,而家只得金融先有前途。有邊個唔想有前途?我朋友係家中經濟支柱,3 年響同一間公司,人工加幅接近0,佢又可以點?自己唔食都要養家啦。轉工又轉唔到。有時揀,唔係睇眼前咁簡單,你總要諗埋之後做落去會點?份工辛苦,有時唔係辛苦咁簡單,工時長又番shift 所衍生出嚟的問題好多,不過我唔桃想響度詳談。

資本主義去到一個地步,希望真係好似karl marx 講變成socialism 就好啦。

大魔王 提到...

要求大學畢業生的通常需要附送工作經驗啊....

這表示現時個市真係好唔掂, 人才供過於求, 提議你是旦搵份先, 騎牛搵馬又如何。慶幸你比你朋友更有條件去選擇工作, 應該把握。

時移勢逆, 份工究竟幾有前途, 真係話唔埋? 以我這行業為例, 我入行時夠個個都話係夕陽工業, "夕"到依家, 我都就黎上岸咯, 佢隻腳都仲未伸"直"。又好似做銀行業咁, 十幾廿年前簡直係天之驕子, 但依家點, 壓力大, 要加班, 仲要做埋sales, 有時見佢地都幾辛苦。所以話, 唔駛諗咁多, 自己個心想點就點。

唉......無偈, 又講咁多老生常談, 可能年紀大個個都會變成咁!?
其實.......想你做人睇野唔好太灰啫。請見諒!