2009年5月10日 星期日

真正的結束/閃示咭啟示錄

我的電影節真的完結了。還是非常簡單又很玄的寫一寫吧。最後一晚看安東尼奧尼的《流浪者》。我懷疑,這是一部公路電影。跟《夜》、《迷情》、《蝕》及《春光乍洩》完全不同,《流浪者》是一套非常易明的作品。身體跟感情飄泊,卻帶有一份濃烈的鄉愁,不論是對家鄉的思念,還是情路上的依歸。終於回到家鄉了,家鄉及感情依歸卻起了巨大變化。根沒有了,於是滅亡。

-------------------------

慢三拍的我,終於都看了《鏗鏘集》那個關於閃示咭的專題。初時看到家長快速的讀咭及轉咭,真的覺得超低能勁搞笑,但當我見到受者只是一個5 個月大的嬰兒時,卻有想哭的衝動。小人兒只得5 個月大,就要背負著父母望子成龍的寄望,擔子會否挑得太重及太早呢?雖則說,家長都是想子女將來讀書不會那麼辛苦,但小孩讀書辛苦的真正原因,是因為成人給予太大壓力,包括太多功課、默書測驗考試及補習、是因為香港的教育制度忽視「愉快學習」吧。其中一位家長在節目尾聲說︰「若想他成為世界冠軍,就一定要從嬰兒開始教育。」為什麼一定要做世界冠軍呢?做不了世界冠軍代表他就是沒用的人嗎?做世界冠軍等於他會快樂嗎?這位父親的女兒只得5 歲,讀幼稚園高班,卻老成得像個小五生。幼稚園生本應在玩遊戲、吃下午茶、睡午覺、對父母撒嬌、嚷著要玩耍,卻在計算65 的二次方是什麼及背誦圓周率等於3.141592653。

我想,我不忍心這樣教導我的子女。我要他的童年過得輕鬆快樂,養成活潑的個性。5 歲的就做回5 歲的樣子,5 個月大就做回5 個月大的樣子。智商重要,知識也重要,但做人智慧更重要,為人父母者要教的是教他學做人。

12 則留言:

Lo On Nie 提到...

無論65二次方抑或65開方,我都唔識計,而我當年讀小學時的數學可是頂呱呱的說。 (不是吹牛)

有說現在孩子們的課程比以前艱澀多了,連我老闆都承認要陪個女溫小學課程要「備課」,真係唔講得笑。

somehow我會幻想生於21世紀既小朋友係Wall-E電影中的Eva系,而我們就像老退了的Wall-E。這很恐怖吧?但時代的變遷難免會製造社會上不同階層在知識上的分野。在香港這個變態都市,可能真的只適合Eva居住。

願我們到時有足夠資金移居到無咁危險的地方去,例如火星。

Agnes Tse 提到...

香港人太想做超人, 自己做唔成, 要仔女代佢地圓心願. 但仔女生出黎已經係一個獨立個體, 你可以栽培, 但唔係用化肥灌溉.

依家d年青人個腦簡頭係海綿化左.

瑪嘉烈 提到...

羅︰香港呢個地方係唔適合任何人居住,所以d 家長先迫d 仔女做eva...

agnes: 做呢d 家長的仔女,我覺得好大壓力。點解唔俾d 小朋友過d 簡單而美好的童年呢?

ab_jj 提到...

係架
而家D細路, 係學技術, 而唔係學內涵
打個比喻, 學琴咩, 咪用學到第幾級第幾級分叻唔叻lor
但如果個細路, 日後話, 我想做作曲家, 演奏家
冇家長肯俾

ab_jj 提到...

又或者咁講, 點解好似越黎越extreme, 推到D細路咁盡, 又同家長們o係現實生活, 發覺自己好似好難上位, 好難競爭, 所以就覺得, 一定要將D仔女變為超人, 先有機會

但其實最主要還是, 整個社會既階級流動性問題

新一代機會越黎越窄係必然
而將知識修養簡化為實在、有量度單位既技術, 又係咪可行??
這樣只會造成思想狹隘

瑪嘉烈 提到...

ab_jj︰yesyesyes,家長迫子女學音樂學樂器,但就反對子女做composer,因為識音樂同樂器,係用嚟入名校,第時讀三大或去外國留學,回流香港做番金融big 4 等等。

社會流動性之低,你我皆認同。但班majority 唔覺架.... d 成人只希望d 細路識technic 嘢,內涵?乜搵到食咩?搵到錢咩?佢哋嗤之以鼻啦。

Kathy 提到...

>>因為識音樂同樂器,係用嚟入名校,第時讀三大或去外國留學,回流香港做番金融big 4 等等。


Foreign universities and Big 4 absolutely don't require non-music major students to know music!!

In my opinion, 識音樂同樂器 = job insurance....in case can't find job yet, one can be a music teacher even for just part-time or temp

瑪嘉烈 提到...

BIG 4 of cuz 話之你識唔識音樂啦。但響香港,d 家長要迫d 仔女學呢樣學嗰樣,因為so-called 多才多藝先有機會入名校。條formula 係咁︰名幼稚園-->名小學-->名中學-->名大學-->搵到好工-->搵好多錢= 成功。

Kathy 提到...

their formula is so wrong! I pity the kids

專注學一兩樣課外活動已很足夠。但我見好多家長迫佢地學四五樣﹐真係好慘。

時間和資質就那麼多﹐硬迫佢乜都學﹐最終多數搞到乜都係半桶水。

瑪嘉烈 提到...

所以小朋友讀書辛苦,要成人造成。而家仲話因為唔想佢哋第時讀書辛苦,所以未識行就要迫佢哋學字,完全本末倒置。

hystericireul 提到...

引用了您的文章~!!

瑪嘉烈 提到...

多謝賞面!