2008年7月28日 星期一

Wall-E




近期我最喜愛的是《Wall-E》
本身不喜歡機械人
初看trailer 時覺得Wall-E一點都不吸引
但慕著PIXAR 之名
還是去朝聖
PIXAR 的角色設定拿捏得很準
儘管Wall-E 外型不吸引
但性格卻非常討好
看罷總覺得Wall-E 非常非常可愛
就像一隻善良又害羞小狗
相反Eve 就像不解溫柔的女強人
主線是愛情電影
但更主要的其實是說環保
再側寫反消費主義
大公司BNL 的President 即總裁的press room 跟美國白宮的press room 是一樣的
正正反映了美國完全是一個消費主義的國家
而且消費主宰了一切
這是多麼諷刺又令人拍案叫絕的設計

我喜歡Wall-E 是因為說教成份淺得很
但令人反思的作用卻不少
單單是動畫中人的身形
與及談話的內容你就已經知道導演所表達的想抗議的是什麼
你不會聽到Wall-E 裡面的有一句叫你環保唔好食junk food 之類的對白
所有想說的message 全由畫面去表達
比起Batman 長篇大論死唔斷氣畫公仔畫出腸驚死你唔明高手得多
係高好多

Wall-E 的愛情戲軌感人
Eve 意外地看到自己的保安攝錄系統所拍到的東西才明白Wall-E 對它的苦心
更好看的是它倆在太空中漫遊
我第一次因在BC 戲院看電影而後悔
因為銀幕太小了

至於有報導及至導演自己說Wall-E 深受《E.T 外星人》、《Star Trek》、《Star War》及《2001︰太空漫遊》等電影影響
由於不是Star War 及Star Trek 迷所以說不準
Wall-E 喜歡蓄覺得新奇的事物有點像E.T
但2001︰太空漫遊的影子卻十分之覺眼
太空船的自動導航系統
跟2001 的人工智能電腦基乎一樣
特別是那盞紅色的燈
沒有機械人的形狀
到最後跟船長作對甚至把船長囚禁
跟2001 劇情相似
然後船長成功「搶灘」所播的bg music
完全是2001 的theme song 吧
話說回來2001 的影子隨處可見
例如我沒想過在Tim Burton's Charlie and the Chocolate Factory 看到2001 的巨大黑石碑
可見2001 真是經典

最高興的是聽到Louis Armstrong's La Vie En Rose
此片說的是700 年後的故事
但充滿著六、七十年代的懷舊氣息
扭計骰、Hello Dolly 的片段、舊曲等等
令人相信
最美好的日子
永遠都停留在上個世紀中
人類不懂珍惜的
Wall-E 通通都當是寶

6 則留言:

Lo On Nie 提到...

好文一篇,點都應該讚兩句。 (你睇,真係有兩句架,連埋括號內既呢句。)

匿名 提到...

Wall-E 前半真的很精采,
後半就.....角色描寫 和
情節,相比前半,有少少落入俗套。
[又是商業包袱問題]
但整體都算不錯。

「比起Batman 長篇大論死唔斷氣
畫公仔畫出腸驚死你唔明。」
真的會心微笑。當我批評黑夜之神,
會換來「你是否不懂欣賞?
不懂欣賞就收聲啦!」的回應。

黑夜之神 把 犯罪電影 放入
超級英雄電影 是有心思;
但如果只是當 黑夜之神 是 犯罪電影,
它只是一套 不錯,也只是不錯
的作品。

不好和經典相比,今年在港播放的
二百萬奪命奇案(No country for old man)都好過 黑夜之神。

匿名 提到...

當我批評黑夜之神,
=> 當我在朋友/網友面前批評黑夜之神,

瑪嘉烈 提到...

羅︰你唔好揸流灘!

sonus_cat︰唉,我身邊d 人問我batman 同赤壁好唔好睇時,我次次都幾乎掩住良心咁講︰幾好睇啦
但我其實真係覺得一般
冇辦法,鬼叫自己同普羅大眾的taste 有出入咩,做人太另類唔係一件好事,唉

其實Wall-E 俾唔到我驚喜(當年睇超人特工隊我真係覺得由頭精彩到尾),但佢入面有d 嘢我又真係幾buy,但講環保的動畫,點都唔夠宮崎駿玩,佢套回歸手繪之作又講環保的作品日本上梗,我估香港等半年先有得睇,呢一套我好期待!

匿名 提到...

赤壁可以講真話!
我至今都未聽過關於這電影的好話。
最多分 超爛派,和無想像中那樣爛派,
[我是後者,因為預計是這電影超超超爛。]
你說實話會有很多人認同你。

至於驚喜,對我來說,一向都不會
在荷里活動畫中找到,
荷里活動畫和主流超級英雄漫畫
始終很強烈是給小朋友 + kidult +
正面思想份子。

pixar 和 dreamwork某些人是想試突破
現有情況。但,相比歐洲日本漫/動畫,
還有很遠的路要走。

歐洲日本漫/動畫很清楚漫/動畫
只是載具,他們的對象可以是兒童,
可以是大眾,可以是成人,可以
只是某族群。

所以日本可以出現到老少咸宜的
宮崎駿、matrix力抄之對象 大友克洋。

所以手塚治虫可以畫出兒童至愛的
小飛俠(我不想叫阿童木.....),
也可以畫 奇子, 人間昆蟲記 等
非常成人的作品。

所以古谷實可以畫出攪笑的
去吧!稻中乒團 然後 畫出
沉重的 庸才。

瑪嘉烈 提到...

恭喜你,你身邊的人覺得赤壁唔好睇,但我身邊好多個都覺得好睇....
我唔熟三國,唔知佢改到有幾離譜,但以戲論戲,戰爭場面係拍得幾好睇,但其他場口我真係覺得拍得好娘,好老土!
近期同類片種我覺得拍得最好睇仍然係陳可辛《投名狀》...

你講得冇錯,講動畫仍然係日本人的天下,涉及題材之深廣,日本真係天下第一!講到印象深刻甚至感動程度,仍然都係日本動漫稱霸天下。