2009年1月25日 星期日

令我失望的David Fincher

睇咗 The Curious Case of Benjamin Button
好唔好睇?
我俾我心頭好David Fincher disappointed
原因?看以下家明所寫的好了
因為我點都唔會寫得好過家明


家明雜感﹕大衛芬查不見了
(明報)1月25日 星期日 05:05
【明報專訊】關於《奇幻逆緣》(The Curious Case of Benjamin Button),早前在網誌讀到一篇評論最得我心。影評人叫Glenn Kenny,網誌叫「Some Came Running」(somecamerunning.typepad.com),他在11月25日發表的《奇幻》影評,劈頭第一句就是「世界上有兩種人,一類人相信《亂世兒女》,另一類相信《阿甘正傳》。素以為導演大衛芬查是《亂世》信徒,但他憑《奇幻逆緣》全投入了《阿甘》的世界。」《亂世兒女》(Barry Lyndon)是史丹利寇比力克1975年的影片。

《亂世兒女》及《阿甘正傳》都是虛構人物傳記,但兩者世界觀南轅北轍。《亂世》主角Barry Lyndon,19世紀愛爾蘭 人,故事講他被欺騙感情,離鄉入伍,征戰大難不死後於歐洲落腳,逐步攀附貴族社會,巧取豪奪最後盡是浮華泡影。《阿甘》的Forrest Gump天生智障殘障,但他誤打誤撞成了越戰英雄、乒乓外交選手,揭發水門事件。表面上阿甘運氣特好,但他的努力不懈、心無旁騖、用情專一,最後回到家庭,都是影片要頌揚的價值。阿甘神話是美國 夢的另一寫照,喻示機會無限,傻人亦有傻福。比起《阿甘》的溫情教化,《亂世》顯然沒有成規,對人的嘲諷意味更強。Glenn Kenny聰明地提出《亂世》與《阿甘》兩種基型,不獨是兩套人物描寫風格,也突現了電影「進步」及「保守」的不同姿態。

作風低調以作品保持人氣
《奇幻逆緣》與《阿甘正傳》屬同一編劇(Eric Roth),兩者相似以至公式化本不出奇。問題的焦點反而在導演大衛芬查身上。芬查MTV導演出身,1992年開始拍劇情長片,17年來只有7部電影﹕《異形3》(Alien 3)、《七宗罪》(Seven)、《心理遊戲》(The Game)、《搏擊會》(Fight Club)、《房不勝防》(Panic Room)、《殺謎藏》(Zodiac)及《奇幻逆緣》。作風低調,甚少媒體曝光及訪問,芬查以作品而不是PR保持人氣(或說是更高招的PR)——《七宗罪》已成當代經典,《心理遊戲》拿米高德格拉斯的電影富豪形象來開玩笑,《搏擊會》涉人格分裂、挖苦group therapy,《殺謎藏》突破了連環殺手電影的常規……大衛芬查絕對堪稱作者導演,產量少,水準高,視覺屢創先河(《七宗罪》的頹敗美學、《房不勝防》中穿過水壺耳的長鏡頭);他鍾情舊年代,作品呈現獨特的懷舊味道,鮮見諾基亞電話或蘋果電腦 廣告。更重要的,是他總跟荷李活 的主流價值唱反調。影片的角色有複雜的心理描寫,主角受命運擺弄,一點都不個人英雄。

所以,大家都期待《奇幻逆緣》。《奇幻》的故事曲折離奇,攝影優美,故事與美國歷史輝映,結局讓人神傷,毫無疑問是好看的電影。但《奇幻》不夠「大衛芬查」,只像中庸導演突然一部出色作品。抹掉credits,你說這是《阿甘》導演羅拔湛米斯基(Robert Zemeckis)或朗侯活(Ron Howard)的溫情電影,我沒太大異議。畢比特演的班雅明,令人想起意大利 導演托納多雷(Giuseppe Tornatore)《星光伴我飛》(The Legend of 1900)中的海上鋼琴師,身分傳奇卻不為外人道,結局同樣十分悲情。班雅明與Daisy的戀愛,則像把《鷹狼傳奇》(Ladyhawke)的叙事時空拉長,看一對壁人如何被命運分割,浪漫淒怨。

對白像廉價賀卡過分勵志
《奇幻》的Cate Blanchett及畢比特都很完美,Cate既飄逸又絕代芳華;畢比特盡得風流,出海揚帆,披上皮革外衣在公路騁馳,到世外見識獵艷,一輩子夫復何求?《奇幻逆緣》便是這樣一道秀麗的美色拼盤,有緊張的潛艇大戰,有大時代小人物,有浪漫但短暫的愛情故事,有美人美景。電影的對白像廉價賀卡或書籤,如「You never know what's coming for you.」(我的天,這不是《阿甘》經典「生命像盒朱古力」的變奏嗎?)、「We're meant to lose the people we love.」、「I suppose……anything is possible」,勵志及俗套得過分。母子、父子、夫婦、情人、母女、父女、友儕的感情全部動人,這真是大衛芬查的作品?還記得《七宗罪》中我見猶憐的妻子有什麼下場?

親和悅目足構成墮落控罪
對一直「進步」的大衛芬查,《奇幻》以「情」字主打,戲裏種種親和、悅目、正面的手段(包括,這是芬查第一部PG-13的影片),都足以構成「妥協」與「墮落」的控罪。
影片有沒有芬查的神來之筆?也有。我喜歡戰場的士兵被擊斃的反拍鏡頭,視覺效果好,也說明時鐘倒行之深遠意義,也是怪嬰班雅明的由來。其次是Daisy在巴黎 被計程車撞斷腳的倒叙,班雅明的VO旁白加上明快的剪接,令這片段跟影片的風格頗不協調,但我瞥見一個不守成規的大衛芬查。
文 家明
編輯 楊泳森


冇錯
電影一d 都唔David Fincher
我一路睇一路諗起Forrest Gump
電影故事本身奇幻得似Tim Burton 作品
問題係我覺得David Fincher 失手
拍得唔好
用倒敍再以往事同現在片段穿插唔係唔得
但佢拍得好割裂
往往到喉唔到肺
如果本身唔知係David Fincher 拍
你話係Ron Howard 拍我都會信
因為我從來都唔覺得Ron Hward 的作品出色,最多叫唔差
但David Fincher 喎
係咪可以拍得好好多?

至於家明話「撞車」一段好睇
我覺得係剪得好
但係咪好新的念頭?
又唔係喎
Kieslowski's Blind Chance 都已經一早講早一秒同遲一秒對命運的影響可以有幾大...

電影係咪唔好睇?
都唔係既
老實講
故事本身已經有一個盪氣迴腸的愛情故事
我也確實被感動得很
而且有太多msg 想講
即家明話「對白像廉價賀卡過分勵志」
只係
如果你本身係David Fincher fans
對佢作品style 有一定認識的話
你多多少少都有d 失望
如果唔係
你應該會好鍾意

8 則留言:

匿名 提到...

我明天去看,還好媽記不知道是
David Fincher 做導演,媽記很喜歡
7宗罪 + 搏擊會,如果她知道,一定
很失望(她以為普通愛情文藝片,
應該無問題)。

我就雖然不是 David Fincher fans,
個人喜歡 7宗罪 + 搏擊會 + 殺謎藏,
我當David Fincher 翻拍
Tim Burton 黑色奇幻作品,
一定超失望.........
心態要調低至當藝伎回憶錄來看

咦,David Fincher 的電影譯名,
如果4個字就出事 - 房不勝防,奇幻逆緣

匿名 提到...

終於看了,已經不當 David Fincher
的電影看,但........

我嘗試用大國民電影,感人愛情片,
Fantasy愛情片,黑色奇幻片來投入
這電影。

大國民電影/時代悲歌 - 它又沒有
好好的旁支去寫那個時代,再以那些
時代的描寫來襯托那段情。

[《阿甘正傳》會用女主角的經歷來寫
美國歷史裡不願展現出來的一面。
《黃昏清兵衛》都用市民的生活、
清兵衛對女兒受教育 + 清兵衛的
同事用手段得到名利,
清兵衛卻得到愛,來寫那個時代]

如果一句旁白講大蕭條 + 比《阿甘正
傳》更簡單的戰爭描寫 + The Beatles 首歌 + 穿梭機起飛叫做
寫了那個時代,我無言以對。

感人愛情片 / Fantasy愛情片 -
大橋是感人愛情片 [所以有不少人覺
得感人。],但對白那種露白 + Brad
Pitt 不斷擺pose式演技 +
粗糙程度只是Fantasy愛情片的級數。

媽記是當 Fantasy愛情片來看,但
Cate Blanchett 和 Tilda Swinton(
間諜之妻),她們是演技高超的人,
但好難叫人有 Fantasy......

黑色奇幻片 - 如之前所料,不夠黑色
,對邊緣人物的關懷不足[最多矮黑人
那一段。]

總之,最大問題是好多頭都唔到岸。

立場保守+對白過分勵志不是問題,
始終我不贊成立場審判
[我喜歡家明的影評,就是他無其他
香港電影評論學會中人那種立場審判
,現在盡得真傳我真的頗失望],
但劇本真的堆砌精句,句句都精,
而且偏向露白。結果那些對白都
不是人講的對白,反而過份造作。

而且蜂鳥的運用,知道想表達什麼,
但出來的效果很造作。

Lo On Nie 提到...

容許我以一個過路人既身份食花生講幾句風涼話。畢竟我之前無睇過大衛芬查既作品。

一套戲好唔好睇,都係受期望管理所影響。由於我當《奇幻逆緣》係大路商業愛情+講人生既電影,入場前離場後我都無太大驚喜或失望。

電影本身拍得一般,感人既畢竟都係原著果個動人既愛情故事。男女主角演出都唔討好...畢彼特o係班雅明壯年時就係飾演返畢彼特;姬蒂白蘭芝...比較可取既係佢老年「湊」返班雅明果段,但領功既係化妝人員。

關於「人生」一段,同意有《阿甘正傳》既味道,同時我亦諗起《大魚奇緣》。《奇幻逆緣》講人生註定失去所愛,係一個全人類都感到無助既問題,套用上合宜既人物關係 (例如母子/朋友之類) 就已經好易掀動大家既情緒。

事後看來,對於本片,觀眾其實毋須諗得太深,反正一眾side dish都只交代d 表面野,例如畀大家計下男女主角o係果幕應該係幾多歲。最緊要係故事中心思想hit到大家而事後大家又有take away,就算啦。

瑪嘉烈 提到...
作者已經移除這則留言。
瑪嘉烈 提到...

sonus_cat:再一次證明我哋的眼光同品味好與眾不同,個個睇完覺得好好睇,我諗大家都分唔清「故事」本身好,同導演「處理」得好的分別...,你當呢套係citizen kane 咁睇梗係失望啦,一我覺得genre 唔同,二係citizen kane 好睇好多!係real classic 喎。Cate Blanchett 本身演技好,但我見佢扮十幾廿歲靚妹覺得好冇說明力,因為佢個樣本身唔young,用電腦執到個樣零瑕疵我反而覺得勁假,至於Tilda Swinton,我覺得佢做得幾好。

「我總之,最大問題是好多頭都唔到岸。

但劇本真的堆砌精句,句句都精,
而且偏向露白。結果那些對白都
不是人講的對白,反而過份造作。

而且蜂鳥的運用,知道想表達什麼,
但出來的效果很造作。覺得佢做得幾好睇。」呢3句,我極度認同。
david fincher 想想講的嘢太多,但全部輕輕帶過,完全到喉唔到肺,真係爆割裂!

羅生︰big fish 我覺得好睇好多...你冇睇過david fincher 就睇呢套對你有好處,起碼你唔會失望,你快d 睇我買俾你的唔知seven 定fight club 啦,之後一定要睇zodiac!btw, 原著故事其實唔係咁...

匿名 提到...

其實我原本當呢套係 Edward Scissorhands
《幻海奇緣》,就算真的如傳聞所講
是《阿甘正傳》翻版我都好開心。
(《阿甘正傳》都叫有一定水準。)

但結果竟然是《P.S. I love you》(愛情部份)
+《粉紅色的一生》(其他部份),
真係好難接受。

羅生: 一定要看 seven + fight club + zodiac,你會明白我們的心情。

匿名 提到...

其實我原本當呢套係 Edward Scissorhands
《幻海奇緣》,就算真的如傳聞所講
是《阿甘正傳》翻版我都好開心。
(《阿甘正傳》都叫有一定水準。)

但結果竟然是《P.S. I love you》(愛情部份)
+《粉紅色的一生》(其他部份),
真係好難接受。

羅生: 一定要看 seven + fight club + zodiac,你會明白我們的心情。

Lo On Nie 提到...

多謝兩位忠告,我會擇日觀看